søndag 20. januar 2013

En haug med gode minner


Langrenn, langløp!  Marchialonga, kun 70 km, – helt konge – dette blir driiiit kuult! Rolf sier det med en innlevelse og inderlighet. 70 km i tettsittende skidress, sykelig utmattende, men vanvittig spennende, og inspirerende­ – men 70 km..! 

Tankene mine går til historiene fra Baracoakvelden, for 11 mnd siden, kvelden der Jørn og jeg bestemte oss for å melde oss på.
– husker du hun, ja hun som hadde brystvorter på størrelse med skrukorker, som stivnet i gjennomtrekken og struttet under den tettsittende skidressen. Historiene var mange, men de fleste handlet om at gjengen hadde delt idrettslige og sosiale opplevelser og satt igjen med en haug gode minner.
  
Siste året med fokus på trening, langrenn og Marchialonga har vært en konstant opptur.  Det å lære seg noe nytt, er alltid spennende og ingenting slår opplevelsen av å mestre.
Mestrer ikke helt ennå, men øvelse gjør mester, fjerner frustrasjon og forsterker gleden og opplevelsen.

Sitter på fjellet, nærmere bestemt Myking, Nesbyen. Ferdig med dagens skiøkt. Avbrøt en langtur grunnet kulde.(-20) Ble med staketrening i trå snø.

Må inrømmme at jeg stesser dette med stakingen. Jeg har kun bindevev fra hofta og opp, og prøver befrilsk å finne en eller annen stakemuskel som ønsker å være med til Italia.

Litt sent nå, men… skader ikke.

Uansett, gleder jeg meg masse til Marchialonga og sier som Rolf;

– helt konge, dette blir driiit kuult!

Til dere som skal gå Vestergyllen. Lykke til!

Vi ses på Gardermoen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar